Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 november 2013

Av Kvasthilda - 20 november 2013 20:52


Några bilder till då. Tur att man har stora arkiv! Sen gäller det som sagt att få till ett vettigt tema av dem också. Pratar givetvis 365 här. 


Värmeljusen brinner för fullt här. De ger sån go värme. Värmeljus. Teljus. Men snart är det slut. Maken kom faktiskt ihåg att gå på Gilla o köpa ett par påsar. Skickade just ett sms att han måste köpa fler påsar. Visserligen brinner de i åtta timmar men vi eldar minst fem i taget och minst fem per dag ger minst 25 på en arbetsvecka o ytterligare 10 under helgen. När inte jag jobbar vill säga. Var det femtio eller hundra i en påse? Femtio tror jag. Det är alltså tio dagars eldande. Räcker inte ens till jul. Fast jao... Jag är ju borta en hel vecka under tiden till dess. Plus arbetsdgarna. När jag nu inte börjar jobba på kvällen, för då går det ljus igen. 

Fan, skulle ha tagit bilen till Dalarna!!!!!!! Vi bestämde oss ju för flyg till slut, pga griniga o oroliga sambos. Hade i tagit bilen hade vi kunnat svänga förbi där på både ner-o uppvägen o fylla alla tomma utrymmen med de värmeljus som ryms efter besök på IKEA o egenstöpta ljus. Men nu blir det ju inte så. Har inte ens en bil när vi kommer dit, om vi inte får låna en. Morfar lånar nog ut sin, men ändå. 


Håller på att läsa ut en bok o kunde inte låta bli att tjuvkika i slutet, vilket gör mig arg. Trodde det var en trilogi men det MÅSTE helt enkelt finnas/bli en bok till. Det där går ju inte. Nå. Får väl ta en sida i taget tills jag kommer dit. Blir vansinnig på flerboksföljetonger när jag inte har alla på hand. Snabbkik på Internet... Nääää, det blir ju FEM böcker totalt. Hur fan kunde jag missa det? *suck* 

 

Just ja, höll ju på att glömma. SMSet till Maken. Han ringde. "Kan inte läsa det". Han har ju varit på linsbyte idag. Bytet gick skitbra o han ser som en hök. På långt håll. På nära håll är det suddigt innan hjärnan slagit om. Han som varit närsynt som fan tidigare. Han såg att det handlade om värmeljus men inget mer. Han ögon funkar just nu som mina gör på morgonen då. Kollar mobilen med facebook o bloggen innan jag kliver ur sängen. Mest för att bara ligga kvar o gona i värmen under täcket en stund. Ögonen är såsiga o eländiga o det är svårt att se nånting. 

Sen sa han att "ja, nu ska jag bara ta bort mustachen så...". "Varsågod. Då kan du flytta till Långträsk. Hej då!". Min man utan glasögon. Hmmmm..... Ja, vad säger man? Han har haft glajjer sen han var barn. Tar några dagar innan han kan läsa. Antar jag. Men behåll mustachen, för fan! 

 

Jaha. Kanske man skulle ta o tända en ny omgång värmeljus då? Lite småkyligt. Skulle bara haft lite glögg att värma också. Åsså läsa ut den där jävla boken jag inte vill läsa ut. Två böcker till... *arrgggghh* Med släpp i MAJ... På engelska. *suck* 

 

Av Kvasthilda - 20 november 2013 09:00


Eget tema nr 24 Sten på sten

324/365


Bild från en svunnen tid. I mer än en bemärkelse. Inte bara för att det är sommar o solsken i bilden, utan för att motivet i sig är från en tid långt tillbaks. Tunneln är en av två, på norsk sida som är uppsatt sten för sten, med handkraft när järnvägen byggdes. De flesta andra tunnlarna är ju urgrävda ur berget. De skulle höja kontaktledningen och ökade höjden i alla tunnlar genom att gräva ur i taket. I de här gick inte det, för det är byggnadsminnesmärkta - så de fick gräva sig ner i marken i stället! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards