Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 november 2013

Av Kvasthilda - 24 november 2013 20:14


Ja, vad säger man? Förutom: *burr*



Av Kvasthilda - 24 november 2013 11:43


Det var svårt igår, krysset. O det är den där sista uppgiften som spökar. Jag är inte ensam om att ha svårt att hitta rätt titeln, när det inte alls var så den egentligen hette på svenska. Beppe Wolgers översatte Sommarnattens leende till svenska och titeln var inte Ta in en clown, av allt jag har kunnat googla mig fram till. 

Mina besökare idag, har nästan gått upp till det antal jag normalt brukar ha en krysslördag! O då har bara halva söndagen gått ännu. Besöksstatistiken drog iväg o mina vanliga besökare ser futtiga ut i jämförelse med den där höga pilen på gårdagen. Så krysset var alltså svårt igår. O inte hjälpte jag till heller, när jag inte fick in rätt ord från början utan fick det påpekat av en besökare. Tack Stiggy :) Glömde ändra det. Det var ju som han mycket riktigt skrev i sin kommentar, första och tredje ordet i titeln. TA och EN. Ingenting annat. Eftersom jag for på jobb blev det lite struligt innan rätt uppgifter kom på plats i blogginlägget. Nå, den som förlitar sig på min blogg får skylla sig ensam som en kompis brukar säga. Jag är inget allsmäktigt kryssfacit :) Fast jag vill ju gärna ha rätt! Om jag får det med hjälp av mina lösare, Så mycket bättre

O där kom vi in på nåt annat. Jag har inte sett ett enda avsnitt av årets upplaga men läste en kommentar angående senaste avsnittet. Handlade om vår unga och begåvade - och framgångsrika Agnes. Hon hade visst inte alla getterna hemma såg jag. Inte i programmet, för som sagt, det såg jag inte med egna ögon eller hörde själv, utan bara genom den där kommentaren. Ungefär som Carola. Tack o lov har hon vuxit i sin roll som artist (tror fan det, efter dryga tjugor år) o grottar inte ner sig lika mycket i bibelcitat längre. Eller som DiLeva. Han har verkligen landat på jorden o flaxar inte omkring i rymden med Professor Balthazar längre. Inget av detta har väl med insikt om omvärlden att göra men de var lite flummiga ett tag. Kanske Agnes blir stor hon också. Inte bara genom skivframgångar. 

Av Kvasthilda - 24 november 2013 09:00


Tema nr 58 En

328/365


En ensam byggkran i hela Kiruna! Eller nä. Det finns en till. Men inte i den här storleken. 

Just här har det rivits ett par stora flerfamiljshus hus som stod tomma, men nu byggs det igen! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards