Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 november 2013

Av Kvasthilda - 18 november 2013 12:03


Jahaja. Måndag idag. Jobb idag. Har fått jobba hela helgen om jag velat. Har X antal missade samtal från Psf. Men nä. Nu var det helg. Ska ju jobba hela julen och nyårshelgen så va fan. Lite ledig måsta man väl få vara? Nån tog ett extra skift i helgen o tjänar väl en tio papp på den svängen. Plus traktamente. Lite extra julklappspengar. Jaja. Jag är glad om jag slipper just det tåget. 


Den där Hilde vet jag inte vad jag ska säga om. Hon verkar lite tam. Det blåser rätt friskt ute - alla våra vintergrenar är nu svarta o krokiga igen. Jag hör att det blåser men några stormvindar är det inte. 

Tyra piper o pratar. Hon har tråkigt. Man pratar med henne så svarar hon. Händer definitivt inte alltid men när hon har tråkigt är det ett evigt pipande. Neo säger sällan nånting. När han är busig, pratar han. Och när han vill gå ut. Han är ju ingen utekatt men brukar få gå ut i koppel - eller följa med ner i källaren ibland. Tyra tar saken i egna tassar o hoppar på handtagen - vi håller alla dörrar låsta för den sakens skull. 


For o kastade tomglas o burkar igår. Tog en stund att tömma alla påsarna. Sen gick jag inte på Konsum o fyllde på igen. Köpte bland annat en Per Morberg-glögg. Det är ju glöggtider här. Varje dag under helgen, har vi zippat en eller annan glögg. Blossa Lätt Vinglögg (ja det står så på flaskan, Blossas Konsumglögg), Blossa 2013, Blossa Apelsin, Saturnus Hallon-Lakrits (de har även Päron och nåt så underligt som Delicatoboll! men ingen av dem har jag köpt), Herrljunga 1911 Apelsin & Choklad (ur en fyrpack från förra året). 

Smakade Morbergs Julglögg. Min första reaktion var att "gud vad söt den är". Sen kom smakerna. Nån odefinerbar julkrydda. Nejlika? Åsså svartvinbär. Den är ju gjord på äppeljuice o svartvinbär o SOCKER. O en del annat. Men däremot tror jag inte att jag inte kommer att köpa den igen. Saftglögg som saftglögg. Fast nä, det är ju en lättvinsglögg. Den kan vara bra att ha hemma när man är leds på Blossas russinglögg. Man blir aldrig så less på Blossa att man inte köper hem en flaska eller tio, men det går bara att ta ett par glöggmuggar av den, sen är det för mycket. 


Spanar på mina 3650r. Har lite fantasitorka. Jobbigt. Man lullar på i sin egen takt o tappar liksom fotfästet på nåt vis. Tappar den där gnistan. Fantasi har jag aldrig haft riktig brist på, torr o tråkig humor men med fotona har jag lyckats hitta på nåt både nu o då. Inte idag. Måste traska in i arkiven o se vad jag an hgitta som kanske kan trigga fantasiknölarna. De teman jag har kvar är uuuuurtråkiga. Har ju fortfarande drygt hälften av mina egna teman kvar så nåt ska man väl lyckas klämma in ännu. Det gäller bara att hitta på ett tema som inte är för långsökt eller svårfångat ett annat år. Jag åker ju trots allt på att få in dem i ett annat års temalista om det fortsätter. Har bara så svårt att hinna med att knalla runt bland mina medbloggare i 365an. Hittar inte tiden att snosa runt o kommentera. Det är lite trist. Jag tappar förvisso själv besökare på det viset men jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om det där med att "eftersom jag tittar in hos dig så förväntar jag mig att du tittar in hos mig". Jag skriver ju mest för egen skull. O jag hinner helt enkelt inte knalla runt hos andra - på en reguljär basis. Ibland trippar jag in hon en eller annan, tittar runt lite, kommenterar här och där, eller inte alls. Det är alltid kul att se hur folk har löst en del teman :) Och man får se så många fina foton från vårt avlånga land - och en del utifrån också. 

Har inte varit med på nåt annat fototema på ett par år. För några år sen deltog man i flera olika veckodagsteman. Med mitt jobb skiljer sig dagarna inte så mycket åt och man torkar liksom in på samma vyer hela tiden. Det krävs en liten utmaning i livet för att man ska kunna hitta nya perspektiv (Ola Magnells text rullade förbi när jag letade hans andra låt, Kliff för krysset i lördags). Fantasi föder fantasi. Övning ger färdighet. Många fnoskler man kan dra till med. Mycket vill ha mer. Nä. Det blev inte rätt. 


Nä, måste gå o tömma kaffepannan. O äta nåt lunchaktigt. Har tillbringat en stort del av förmiddagen under täcket med en bok. Man blir lätt lat när det är lite kyligt. Kanske ska tända nåt värmeljus. De håller ju fyra timmar så jag hinner tända många innan kvällens skift tar vid. Hoppas Maken kommer ihåg att gå in på Gilla o köpa nya värmeljus!!!! De räcker i åtta timmar. Hans minne är som ett såll. Hjälper inte att skicka ett SMS för man måste i så fall göra det när han är på väg tillbaks efter jobbet. Helst när han är alldeles i närheten av centrum. 

Så får det bli. Värmeljus på o kaffe i muggen! 


Av Kvasthilda - 18 november 2013 09:00


Tema nr 322 Trött

322/365


Unge Herr Lillråtta Ollivander sov nästan hela tiden medan vi hälsade på honom. Morfar ser rätt trött ut här också. Eller hur? Fast skenet bedrar. Han studerar Gossen. Eller så lyckades han blunda precis när bilden togs. Hade tänkt ta en bild av en sovande katt för det här temat, för det är då inga problem att fästa på bild. Dock dök det här tillfället upp :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards