Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 november 2013

Av Kvasthilda - 29 november 2013 16:57


Jag som såg fram emot en kväll i Makens sällskap o ett par koppar glögg. *bah* VARFÖR finns inte NEJ i min vokabulär? Än en gång lyckades PsfT övertala mig att ta ett extra skift.Är hemma just nu, för min chaufför, var endera alldeles för tidig idag, eller kom inte alls dit han skulle. Eller jo. Han var tidig o skulle hem så han tog bilen o jag fick beställa taxi. Hade sån tur att en taxichaffis hade en sväng till Vittangi och befann sig i svappis redan. Annars hade jag nog inte lämnat Svappavaara ännu. Elller kanske just nu. 

Hur som haver ska jag köra till gälka inatt. Också... Tur att jag la mig tidigt igår. Kommer att vara trött som fan i morrn. O sen tian på det på söndag. Blir ingen glögg före flyget på tisdag. Har ingen lust att sitta med huvudvärk på Norwegians silvertejpade plastplan. Fast att dricker glögg eller inte har väl inget med det att göra i alla fall.

Just nu sitter jag o zippar på en glögg ändå. Saftglögg. Funkar ju det med. Har jag hört. 

Hmmmm.... Ja, jag hinner ju faktiskt byta om o ta det lugnt i flera timmar. Börjar inte förrän efter tio ikväll. Eller strax innan. Avgången är under nattskiftet. Hade ju varit bra om tåget varit klart före det så jag kan rulla neråt - o kanske vända tidigt? Äh, av det blir nog intet. Vet inte vem som har natten den här veckan. Men det hade hur som helst varit bra att få komma ner tidigt o krypa under täcket tidigt o sova en liten stund längre. Nåja. Ska väl gå det med. Har varit med om värre. 

Men nu måste jag ta av mig brallorna i alla fall. Attans var varmt det blir med värmeljus o varm glögg - o långkalsonger under tätvävda arbetsbyxor. 


Av Kvasthilda - 29 november 2013 09:00


Tema nr 81 Fullkomlig

333/365


Ljuset är fullkomligen, fullständigt nerbrunnet. Veken tippade i slutet och brände lite i kanten på ljushållaren innan den slocknade helt men ljusmassan tog slut! Det som nu inte rann utanför... Världens bästa stumpstake! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards