Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 november 2013

Av Kvasthilda - 12 november 2013 18:58


En snabb sväng idag. Som inte blev en sån himla snabb sväng. Last till svappis. O den var inte lastad när jag kom. Blev fyrtio minuter sen från Kiruna. Ungefär. O kollegan var redan på väg dit med bilen när jag kom till mitt skift. Nästan i alla fall. Han sov gott när jag kom ner. 

Kråkan for till Barnafadern idag, meddelst tåg. Körde henne till stationen innan jag for på jobbet. De kommer hem om ett par dagar igen. Hon skulle ner o kika på ett hus. 

Svägerskan är i stan också. Oopsie. O nä. Jag är inte anträffbar. Jobbar. O jobbar. O jobbar. Eller så. *inte* Hon har i alla fall gjort en av alla saker hon tänkt sig i vår lilla stad. Hälsa på Råttan o Lillråtta. O samtidigt på Junior o Lindblomman för de passade på att åka dit också o göra alla flugor på smällen på en gång. 

Gör en "gubbe" här o tänder inga lampor. Eller i alla fall inte så många. En och liten annan. Annars vore det för deprimerande. Dock tror jag inte de ger sig ut i onödan. Äh. Man vet aldrig. Kan ju låtsas inte vara hemma. *Måste* städa. Svägerskan är petimeternoga med att det ska vara rent o fiiiint. Inget stök i ett hem. Men kom för fan inte hit då! Vi lever för mycket i stunden hos oss o har inte tid med sån't dravel som städning. Fast jag plockar plockar plockar. Helst innan Maken kommer hem på torsdag. Sen kan hon komma. Kanske. Äh. 

Fast jag lovade Kråkan att städa ur marsvinslådan så jag får väl göra det då i alla fall. 

Jaha. Sen då? Äh. Fredag på en tisdag. Skönt. Får två helger den här veckan. Fast det viskar jag bara. *tyst* O vi har tusen timmar borta på jobbet. Under vilket period har jag ingen aning. 1500 egentligen, men fem-hundra av dem fylls av inlånad extrapersonal. Resten då? Har en känsla av att mobilen kommer att ringa innan helgen. 


Av Kvasthilda - 12 november 2013 09:00


Tema nr 321 Trygg

316/365




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards