Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under oktober 2012

Av Kvasthilda - 17 oktober 2012 01:14


SMS-blogg funkade visst inte så det blev MMS i stället... 

 

"Sverige har spelat VM-kval i Berlin. Matchen mot Tyskland slutade 4-4." Men jaha? I kast med liten häst? Pingis? Simhopp? Innebandy? Schack kanske? Yxkastning? Dart? Hmmm. Inte med en stavelse meddelade hon att det var fotboll när nyheterna lästes upp. Tur att man är intresserad. Not. 

(det är trots allt JÄÄÄÄTTESTOOORT av Sverige att ta igen de där fyra målen mot stornationen Tyskland i sista halvtimmen!)

Av Kvasthilda - 16 oktober 2012 22:22


Det har varit minusgrader idag. Och en fantastiskt vacker sådan också. Dag alltså. 



Av Kvasthilda - 16 oktober 2012 09:00


Tema nr 122 Insamling

290/365


Inte det mest upphetsande av foton men en typ av insamling är det. Samling och sortering av "sopor".



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 15 oktober 2012 11:29


Åsså denna fantastiska mottagning i Bergfors. Not.


iPhön · sms
Av Kvasthilda - 15 oktober 2012 09:00


Tema nr 166 Lås

289/365


Jag hade lite svårt att bestämma mig för vilken typ av lås jag ville visa - när jag nu inte fick fota mina gamla favvolås på uthusen i Härjedalen. Kom aldrig dit i somras! Har tre stycken. Tre olika. Från tre olika åldrar. 

De här sitter på Narviks kirke. Ett gammalt o kanske uttjänt lås. Kanske det inte fyller nån säkerhetsfunktion. Kanske det gått sönder? De har satt dit ett nytt lås för "vanlig" dörrnyckel, även om det gamla sitter kvar. Eller så är det bara så att de har flera fungerande lås. Jag gillar det gamla betydligt mer än det intetsägande nya de klämt in ovanför. Det har tyckts suttit en hake där. Nånting har gjort ett märke i dörren, fast det kanske bara har varit en stor och rund platta. Skruvhålen är inte vackra. 



Andra bilden visar också ett norskt lås. Eller en grind i Norge med ett sprillans nytt hänglås. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 14 oktober 2012 22:28




Av Kvasthilda - 14 oktober 2012 11:42


Nej, nu..... Tredje plats Håll mitt hjärta

Säg för fan inte att den där jävla låten ska vinna Svensktoppens bästa låt genom tiderna.... Jo tamefan. 

Andra platsen till Guldet blev till sand

Förstaplatsen nämner jag inte ens. :pppppppppppppppp 

Vet att det inte är ofattbart. Egentligen. Men jag gillar den INTE. 

Ungefär lika twisted som att Björn Borg vann århundradets idrottare. DET är helt o fullständigt ofattbart. Den utmärkelsen är Ingemars. Punkt o slut. 



Av Kvasthilda - 14 oktober 2012 09:00


Tema nr 63 Frökapsel

288/365


~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards