Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 november 2015

Av Kvasthilda - 3 november 2015 13:10


Försökte ta mig en lutare på eftermidda'n igår, sådär lagom mosig. Då ringer det på dörren o svågern klampar in. Han irrade runt kring lägenheten o ropade på mig. Gick ut o öppnade källardörren o ropade. Så gav han upp o gick igen. Sonen satt ju i sitt rum. Han hade kunnat prata med honom. Sonen i sin tur, hörde ju inget med hörlurar för öronen med musik eller vad han nu har i dem. O Svågern är inte tyst. På nåt sätt. 


Så idag. Kom hem strax efter åtta, la mig en kvart senare. Sov i två timmar tills det bankade på ytterdörren igen o Svågern kommer insläntrande o högljutt hälsar på "Kissan!". Alla katter är honor o hundar hanar fast det lika gärna kan vara precis tvärtom. Kissan.... *gah* 

Han svamlade på om soffor o sommardäck o finns det kaffe o guvetvad. Jag vägrade kliva ur sängen. Sen han gått tog jag mig upp o sitter nu med huvudvärk from hell. HELVETE. 

Igår berodde det på att han såg min bil = jag är hemma. Dören stod öppen. Avkomman som gått igenom den sist, hade glömt låsa. 


Huv'et är tungt. Sådär som det blir när man är övertrött. Nu väger det sina modiga, vad sa de, åtta kilo? Som blir sjuttio eller nåt vid en smärre krock o en massa mer i högre fart.  Lite Körskole-Lassesnack. 


Ska fara o hämta ett par paket från vänner. Borde skicka Kläppen. *bah*


En balja kaffe till, så ordnar det sig. I morrn blir det fläsklägg o rotmos (till lunch) eftersom Kråk beställde det igår - o hon jobbar eftermiddag. Måste åka o köpa lite rotfrukter till moset. O fläsklägg förstås. 


KAAAAAFFEEE!!! 

Av Kvasthilda - 3 november 2015 09:00


Tema nr 334 Utmärkt

307/365


En kollegas stuga ligger därinne :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

211

Av Kvasthilda - 3 november 2015 08:18


Helt slut i luvan. Har dock sovit på hotell inatt. Fick ett av våra gamla rum. Blev så lycklig. Löjligt. Men man känner sig som hemma. Väl hemma o efter en timmes surr i väntan på att klockan ska slå dags att stämpla ut kollade jag fickan, där mobilen låg o funderade vad sjutton jag hade mer där. Hoppsan. Hotellnyckeln. Nåja. De gör en ny rätt snabbt. Det har nog försvunnit X antal nycklar där genom åren - som från alla andra hotell. O tåghytter. 

Ska meddela André så gör han en ny. 

Nu ska jag krypa under duntäcket en stund. NattiNatt o Go'Morron på er! 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards