Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 november 2015

Av Kvasthilda - 15 november 2015 14:23


Men sen drog det igång. Inget putsa o feja, även om det också borde ingått i dagens bestyr. Har rensat ut i köket efter veckans mjöl- o pärlsockerdrällande. Katterna har flängt runt fötterna på mig o jag höll på att snubbla över Luna som låg under köksmattan (samma situation som dagens 365a). Märkte aldrig att hon busade in sig under mattan eftersom jag skramlade med diskmaskinen o plötsligt var hon bara där - o jag hade grejer i händerna så jag såg henne aldrig. Men hon fick bråttom ut ur köket. Dröjde dock inte länge innan hon var tillbaks igen. 

Lillskiten vår har lärt sig vad katterna heter märkte jag sist han var här. Luna kom in i köket o han sa "Heej Luna. Lunisen" fast på hans eget lilla sätt. Åsså Tuura. 


Överallt pratas det om veckans händelser. G20-möte i Turkiet o där kommer agendan mest att handla om terrorismen. Normalt sett är det världsekonomi och miljö som är huvudämnena men nu är det annat som kräver större plats. Jävla vansinne. Inte att de ändrat agendan. Men det som hänt, så att de måste. O det tjatas till höger o vänster om att det är islam som terroriserar. Så är det ju inte. I världen finns det miljarder muslimer och terroristerna är en handfull extremister som tolkar saker på sitt alldelses eget sätt o de flesta muslimer tar avstånd från dem. Islam är en fredlig religion framhåller de "vanliga" muslimerna. Att många lever kvar i The Dark Ages med tolkningen av religionen är en sak men terrorismen har inget med islam i stort att göra. Sekter finns överallt. Oftast riktar de sin sektverksamhet mot de sina och hjärntvättar folk att följa blint. De här nya extrema muslimerna är helt rabiat galna. Tyvärr är de så mycket farligare när de riktar sitt hat mot omvärlden med sina massförstörelsevapen och självmordsbombare. Jag har aldrig förstått det där med att man frivilligt tar på sig en bomb o går in nånstans där det befinner sig mycket folk o detonerar densamma, med påföljden att man själv också dör. Förstår mig inte på det där martyrskapet. Ingen av dem vet ju att de får träffa profeten sen de dött. Vansinne. Hjärntvätt. Att sen bunta ihop dem med alla flyktingar o tro att alla som kommer är "svarta flaggor" som Hans Rosling kallade dem, i stället för att ta deras namn i munnen. De flesta som kommer är flyktingar - som bland annat flyr dessa svartflaggor! Varför måste man leva hela livet på hat? O "hela livet" är inte trettio år ens. Många är tonåringar. Lättpåverkade. Nä, usch o fy, tvi vale. O jag måste sluta fundera på det. Det är bara deprimerande. Hinner de bilda familj under tiden? Stackars barn som växer upp i den förgiftade sinnevärlden.


Nä. Nu släpper jag det där. För en stund. Skulle behöva åka till affären en sväng o köpa nåt att slänga i maten men jag skiter i det. Tror pigan jobbar. Hon jobbar ikväll i alla fall. Älgfärs i en gryta med champinjoner och vita bönor. Inga tomater. Ingen grädde. Kanske slänger i en buljongtärning i stället. O några små tomater o lite paprika jag har. Tog fram två paket färs o måste hitta på nåt med det andra. Stekte ihop all färs men delade det senare. 


Ahh, Madonna i radion just nu. Undrar hur många jag känner som var på hennes konsert igår? Så häftigt. Var det hennes andra besök i Sverige? 


Nä, tvätten klar. Maken o Kråk är snart hemma. Får lyfta på röven då. 

Av Kvasthilda - 15 november 2015 09:00


Tema nr 327 Underläge

319/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards