Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 november 2015

Av Kvasthilda - 24 november 2015 20:30


En mellandag idag. Jour under dagen o sen har Junior o undertecknad varit på vift. Hungrig som en björn. Vi beställde så småningom pizza men den intogs inte förrän långt efter 18. Vi har letat liggunderlag till ett hönshus...! utan resultat. Men jag har köpt lite godis i stället. Vi for på Lakkapää för de hade liggunderlag på metervara. Med betoningen på hade. Det var slut. Men inte deras godis. Lakkapää innebär Fazer. Finsk laktrits. Finsk choklad. Mmmmm... 

Kikade (inte) in på Rusta - gossen gick dit o under tiden satt jag o funderade på det där med adventsljusstakar. Köpte ett par olika i fjol. Den ena hade jag faktiskt i vardagsrummet. Dikt mot fönstret stod den. Måster för katternas skull. De har ju förstört en sån fin bågstake för mig redan. Den anvra är en dalastake från Rusta. Minns inte vad den heter. Avesta kanske. Eller nån annan dalaort. Vansbro kanske. Det är en röd stake med hjärtformad fot och fyra ljus. Tänkte ta den till stugan i morgon. Maken avskyr att jag släpar ner grejer dit men en adventsstake kan han väl inte klaga på? Tar med bågen också, fast den tar jag nog hem igen. Lite ljusmys vill jag ha! 

Har inte packat en pinal o han blir säkert skitsur när jag kommer hem o inte är klar. Men om vi kommer iväg före lunch, eller i lunchtid är det ju bra! 

Han kör o jag tar tåget hem på söndag eller måndag. Älgjakt på söndag o den vill han ju inte missa. Går bara två tåg o det ena i ottan o det andra mitt i dygnets ljusa timmar. Fler tåg på måndag men det innebär också tiiidig uppgång för att följa Maken till Boden. Har den där evinnerliga 20/03 på måndag - o jag ska köra hem. Får väl sova på tåget hem då o sen i bakhytten upp. Undrar om det var den här gången jag skulle åka med Tompi? Nä. Äh, då kan jag slura lite. Måste bara se till att jag har en bok med mig för att fördriva tiden medan jag väntar på tåget. I Boood'n. Länge sen jag var där! Men det hjälps ju inte. Blir en snabbvända bara. Hem o jobba. 


Av Kvasthilda - 24 november 2015 09:00


Tema nr 269 Smått

328/365


Småttingarna i holken väntar på mat.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards