Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 november 2015

Av Kvasthilda - 26 november 2015 20:15


Fy, vad jag blir leds - o ledsen och förtvivlad och frustrerad. Jag har ett par kompisar som konstant delar en massa "trollsvans"-propaganda. O det är också ett uttryck jag inte gillar. *trollsvans* Jag råkar gilla troll. Men nu är ju troll ett begrepp som i det här fallet innebär något mindre trevligt. Troll har alltid varit otäcka varelser, om man får tro sagorna, såtillvida att det inte är Trolltider. Eva är rätt söt som troll. Och fé. Nåja, nu var det inte de söta DAM-trollen o annat det handlar om här. Det delas just nu en bild från en SD-brud (hon har SDs logga i sin profilbild, vet inte om hon de facto tillhör SD itself eller om hon bara är en dedikerad anhängare). Denna bild visar en text från en förskola där lärarna/fröknarna/rektorn/whoever bestämt att man inte ska göra ett sedvanligt julfirande för att kunna ta med alla berörda personer i allt som de företar sig. Givetvis kopplas detta på en millimakrosekund till våra flyktingar och andra religioner (än vilken?) och blir direkt ett angrepp på flyktingpolitiken. Vem fan har sagt att det har med MUSLIMER att göra???? Jag har familj som inte firar jul pga deras tro. Har inte ett skit med islam att göra. Eller invandring. Det är en KRISTEN tro. Inte en tro jag tror ett skit på i sin tur. Jag är ateist av värsta slag. Men likt förbannat är det en kristen tro. De läser delar av Bibeln. Valda delar av Nya Testamentet. Eller va? Är det Gamla? Jag inser just att jag har inte en aning. Men de tror på GUD. Även om han i deras fall heter Jehova. Deras barn får inte vara med o fira jul. Det har jag sett med egna ögon när ungarna övat inför Luciatåg o en klasskompis satt för sig själv i klassrummet. Jag frågade varför hon inte var med o hon svarade enkelt "Jag får inte". Nhä? 'Är du sjuk eller nåt?' var min första tanke. Först senare insåg jag att ja, just ja. Hon är ett Jehovas Vittne. O DE FIRAR INTE JUL. De går inte med i Luciatåg. O varför är det så jävla elakt att då ställa in allt vad Lucia heter för att sketna föräldrar prompt SKA HA sitt jävla lussetåg?? Barnen vet ju inget. Förbannade trollsvans. 


O där gick strömmen IGEN! Den kommer och den går. Inte bra för våra maskiner. Datorer, kyl o frys. Ilandsproblem. Det är varmt o gött. Får se om Maken kan steka burgarna åt Mike nu.... Om det håller. 

Av Kvasthilda - 26 november 2015 16:01


Tog en tur runt älgmarkerna under dagen, mest för att köra "upp" vägen, men också för att spana älgspår. Hittade några stycken. O de är på rätt sida vägarna. Just nu. 

Ikväll o i morgon invaderas Ryggen igen av jägare. Hoppas de ser nån av de där åbäkena då, o att inte alla spår kommer från kor. Det finns minst en kalv/kviga till i området o har funnits ett par tjurar så jag håller tummarna. Vill ha mer kött. De har ju skjutit vår kalv. Fast med en helvetes dålig träff så halva kalven fick skäras bort, köttmässigt. O när dessutom Maken inte kan vara där o slakta, utan en av herrarna kring oss så det blir så lite kvar... Nåja. Kött blir det. 


Av Kvasthilda - 26 november 2015 12:30


En sån härlig dag vi har idag. Solen skiner, även om det är i sista minuterna just nu. Lite kallt ute och en del snö. Det börjar blåsa lite så vi får se om snön ligger kvar på träden. 

Av Kvasthilda - 26 november 2015 09:00


Tema nr 345 Vilopaus

330/365


Pappa Flugsnappare tar sig en mikrovila innan han dyker in i holken med maten till ungarna.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards