Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 november 2015

Av Kvasthilda - 23 november 2015 21:43


Det var den mest underliga erfarenhet av en biofilm jag någonsin upplevt. Sonen o jag har just kommit hem efter att ha sett slutet av sagan om Härmskrikan. Hunger Hames, Mockingjay part 2. Mycket underligt. Två timmars närapå total tystnad i salongen. Inte ens Harry Potter o Dödsrelikerna del 2 var lika gravallvarlig, fast man var fullt medveten om vad som skulle hända i den. Såg slutet av den häromkvällen förresten. På norsk teve. Batman och Maleficent gick helt OK att se på norsk kino, men Harry Potter...? Han är väl den enda i hela filmen som behållt sitt originalnamn. Galtvort. Humlesnurr. Professor Slur. Nilus Langballe. Hermione o Ron heter också nåt annat men jag har glömt vad. Jakob Potter. Lily heter i alla fall Lilly. Malfoy har bytt namn. Goyle.
Men hur som haver. Härmskrikan. Tyst som i graven. Några fnittriga snorungar längst ner. Annars var det tyst.
Jag vet inte vad jag tycker om filmen. Blev lite (mycket) konfunderad i slutet o måste nog se om den för att fullständigt fatta vad som egentligen hände. Eller läsa boken. 


Av Kvasthilda - 23 november 2015 09:00


Tema nr 344 Vill in!

327/365


Mamma Flugsnappare kommer med mat åt de små. Men först måste pappa flytta sig. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 november 2015 07:21


Fyra gånger tio. Eller det plus en. Väntar på stämpling igen. *arrrrggghhhhh* En "ledig" dag idag. Jo tjena, den är ju jäkligt ledig när man sover bort större delen av den. På det följer en blankdag - o sen en utbildningsdag.


Åsså var det det där med kärlek. En av mina vänner träffade en qvinna - kommer inte ihåg när det var. Var det före jul? Efter jul? Har fått för mig att de käkade pepparkakor o drack glögg i fjol, så det borde ju ha varit före jul. Eller så blandar jag ihop glöggdejterna med hans ex. De gick liksom ihop där, tjejerna. Eftersom jag inte ser pôjken varje dag så hänger jag inte riktigt med. Ena minuten dejtade han en brud o sen en annan. Har inte hört några datingnyheter på ett tag så plötsligt blev det helt tyst. Kärleken försvann. Igen. Henne känner jag inte alls, men kikade nyfiket in på hennes FB-profil o ser att deras förhållande tagit på henne. Lite smådeppig, det jag nu ser av hennes uppdateringar. Konstigt hur det kan bli. Intensivt och gullegullkärt. O sen ingenting. En annan kompis firar spetsbröllop idag. Eller Knypplingsbröllop. Herre gud. Det är i alla fall tretton år.


O tur att jag kopierade detta för givetvis hann jag bli utslängd innan publicering... De fyrtio plus en har krympt till trettio minus tre. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards