Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 november 2015

Av Kvasthilda - 12 november 2015 15:27


Har äntligen fått igång den där bulldegen jag tänkt göra hela veckan. Solrosor på G. Mina lussebullar som är en mix av mammas recept o ett jag hittat nån annanstans. I nån tidning antagligen. Bara katterna håller sig från degen ska det väl gå an. Torkade av bänken o passerade igen nån minut senare o det låg två katthår på bänken. *arrrggghhh* De är Lunisen som släpper. Fast iofs Tyra har en massa löshår hon också o det flyger överallt! Vill inte ha det i bullarna. Får slänga ut matskålarna ur köket när jag börjar på riktigt. Tyra öppnar ju dörrar så det är ett projekt dömt att misslyckas men man kan ju göra ett försök i alla fall. Hon har sovit hela förmiddagen så varför jag inte gjort det här tidigare är ju jäkligt korkat. Den andra hönan har ränt runt hela dagen o varit i vägen. 

Nu ska den bara jäsa en stund så får jag fortsätta sen. Julmusiken dundrar på två ställen o jag lyckades nästan synka spellistan. Samma musik i köket som i vardagsrummet med nån halv sekunds ljudskillnad. Man blir inte helt vansinnig i alla fall. Julmusik är ju ett måste vid den-här-årstiden-baket. Julbullar. 

Ska värma mig lite glögg också. Allt är alkoholfritt, fast jag har en skvätt 2015 kvar. Lite trist, men chansen är ju att bullarna blir runda. Mowahahahahaha. Nånä. Det har mina bullar aldrig varit. Men de går åt ändå. 

Har plockat fram en köttbit också, till köttsoppa. Gav en bit åt Dotras svärfar igår, då han önskar sig lite älgkött ibland. Vi har fått så jäkla lite i år så det är urtrist att inte kunna ge bort så mycket som man vill. Knutte blir nog utan i år. Svärpäronen är en sak. Junior har inte frågat efter än. De har nån vecka kvar av älgjakten än men det verkar hopplöst. Kalvarna har försvunnit. Korna kan inte ha fått några kalvar i år. Eller så har de gåt åt på annat sätt. Tjurarna lyser med sin frånvaro. Vi har bara fått hälften av tilldelad lott i år. Får hoppas de inte drar mer på kvoten. 

Nä, snart ringer äggklockan. Bäst att sätta fart då. 

Av Kvasthilda - 12 november 2015 09:00


Eget tema nr 47 Klatschig

316/365


Fina Anita.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards