Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 november 2015

Av Kvasthilda - 7 november 2015 10:05


Ahaa, Mot Österland vill jag fara. Så var det. Rossina's Cavatina också då. 


Dagens kryss då? Det börjar i hårt land, Hard Country, Kikki Danielsson. Hon heter ju Ann-Kristin i förnamn. 


Who do you think you are fooling Mr Hitler? Krutgubbar. Hahahahaha. Härliga, galna teveserie. Dad's Army


Fina fina Moonlight Shadow! Maggie Reilly sjunger till Mike Oldfields musik. 


Så plockades Lennart Palm fram igen då... När vi gräver guld i USA. GES dänga från Fotbolls-VM 1994. 


Taubes Nocturne (Sov på min arm) var nästa illustration och hon som sjöng var Mia Skäringer


Svensk filmmusik. Vad var det? Gissar ändå att sista ordet i titeln är.. ehh just det ändå. Kan det vara Edvard Perssons Vi klarar oss nog ändå

Ja' vill sjunga en visa i klaraste dur
Ty den handlar om Skåne o slätter o djur
Kan hända den retar en del
Men i så fall är de deras eget fel
Det har talats så mycket om dynga och lort
Men betänk vilken oerhörd nytta den gjort


Så låt dom bara gå på, vi klarar oss nog ändå
Ja låt dom bara gå på, vi klarar oss nog ändå
Kanske språket vi talar ej klingar så väl
Men de e o förbliver en del av vår själ
Kan hända de retar en del
Men i så fall e de deras eget fel


Åsså hon med rösten. La Voix. Malena Ernman


Vem sjungs det om? Tja, lagom till fars dag får vi en melodi om Kära mor. Det händer ju faktiskt oftare än att det skrivs om pappsen.  


Mamma kan ju heta Juliet. Det är annars ett flicknamn o är den flicka Darin sjunger om. 


Sen plockade Eldeman fram en av sina finska skivor. På svenska går vi in i den Gula paviljongen

Vill Ni gå med oss in
i Den Gula Paviljongen
där guden Amor själv
sedan länge sitter fången ?
Vi slå, om blott Ni vill,
en liten kille-kille-kill,
en liten kärleksdrill.
Nåja kyss till. (Mitt på munnen om du vill!!)


Paviljonger är bra ställen för tète-á-tèter. Allt som jag känner. Tommy Nilsson sjunger duett med Tone Norum


Vi slutade med Cornelis. Det blev lite rörigt här, då svågern skramlade in så vad gitarrgruppen heter som spelade, hörde jag inte. Hmmm, antar att det var The Loddnicks eftersom det har sökts på det o när jag söker själv hamnar jag i två gamla MelloX-inlägg, där Eldeman haft dem med för att illustrera samma låt... (båda i vecka 41 som en parentes). Inte så jäkla noga. Mer noga är melodititeln. Somliga gå med trasiga skor. O det tror jag är ganska vanligt idag men alla långväga vandringsfolk vi har.  


Ja, nu hinner jag precis packa ryggsäcken o ge mig av igen då. Ha en skön lördag därute. 


Av Kvasthilda - 7 november 2015 09:58


Satt uppe länge inatt för att "förbereda" inför nattens hemresa och morgondagens skift. När jag borstade tänderna för att krypa under täcket, insåg jag att det "är ju för fasen lördag i morgon"... Melodikrysset. O det innebär att jag måste kliva upp före tio. Jaha. Så kan det gå. Hade ju kunnat lösa krysset i Narvik ikväll men nu blev det så här. 

Morrn på er! 


Av Kvasthilda - 7 november 2015 09:00


Tema nr 213 Ofärdig

311/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards