Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 november 2015

Av Kvasthilda - 5 november 2015 18:09


Ja, Julen förstås. Halloweenälskarna skjuter den som säger Xmas den första november. En sån där bild som skvalpar runt på olika forum. Eller, inte bara en, lite olika versioner av samma budskap. Säg jul o jag skjuter! 

Själv har jag fått tummen ur röven o putsat fönster idag. Fast det blev ändå ett hastverk. Svårt att göra det ordentligt med tre katter i huset, varav en, kanske alla tre är rymningsbenägna om man vänder bort blicken. Den mest rymningssjuke sov sig dock igenom det hela. Såg inte till honom alls. Jag tog alla fönstren i köket (hela två stycken) på insidan, hallfönstret detsamma o MITTEN-rutan i vardagsrummet på insidan, innan jag fortsatte varvet runt igen med att dra av utsidan. Iddes inte öppna dem o putsa mellan rutorna. I vardagsrummet är det nästan ett måste. Blir det inte svinkallt nästa vecka kan jag göra det då, för jag har fan inte råd att åka ner till stugan. Pisslön. 

Vi har sämst betalt av alla lokförare i landet. Låg i de nedre regionerna hos förra arbetgivaren också men nu är det skandalöst. Vi kan inte jämföra oss med vad folk får på insidan staketet, vi måste ju jämföra oss med vår egen yrkesgrupp. O där ligger vi i lä. Rejält. *bah* 

Nåja. Efter fuskfönsterputsningen hängde jag upp julgardiner i köket! De är röda o har julstjärnor i spetstyget. I vardagsrummet hänger redan min rejäla "linnekappa" med rödgrönt mönster. O hallen har samma gardiner som hängt där de senaste fem? åren. Tio? Tiden går så jag har ingen koll. Åsså när jag ändå klängde i fönstret satte jag upp pappstjärnan. Vet inte om den lyser, för det har jag inte testat. Den får nu sitta där till Tjugondag Knut. Eller så. 

Kläppens svärmor o flickvän julpyntar huset i helgen hörde jag. De gillar jul. Jag själv, var sugen att dra igång julmusiken igår. Har jag några ingredienser att baka, kanske det blir sån't nästa vecka o då blir det julmusik. Tur nog har jag tre flaskor Morbergs roséglögg kvar. Kan inte baka utan julmusik o glögg. Det hör liksom till julbaket. 

Men det är då det. Kanske drar till stugan i alla fall. Men bilen ska tankas på nåt sätt. *arrrgggghhhhhh!!!!!* 

Av Kvasthilda - 5 november 2015 09:00


Eget tema nr 45 Rörelser

309/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards