Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2015

Av Kvasthilda - 4 december 2015 09:00


Tema nr 311 Tidens tand

338/365


De ser lite luggslitna ut. De har några år på nacken, men å andra sidan är väl kvaliteten inte den bästa på dem heller, så de slits lätt i hanteringen när de tas fram från förvaring och stoppas undan igen efter jul. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 4 december 2015 06:52


Blerrk. Avkommornas far ringde o väckte mig. Halvsex. På jobbmobben. Så får man inte göra när man har en journatt.
Somnade om o vaknade av att tjockisen klängde på barnstolen. Fast inte. Kan inte ha varit där. En stund senare skramlade det utanför sovrumsdörren. Har hon snott en kula ur silvergranen nu? Klev upp - utan glasögon. Lönt. Not. Leta fram glajjerna o svepte med mobilen för ljus i samma veva. Inte en kula så långt synen tog mig. Däremot låg guldringen på golvet vid dörren. Mormors guldring. Hon hade fiskat upp den ur en skål på byrån o bestämt sig för att det var en bra leksak. Tycker inte jag.
Nu har jag grus i ögonen. Svintrött. Fem timmar. Cirkus. *gäääzzzp*

Av Kvasthilda - 3 december 2015 11:44


Kikade igenom "gammal" epost o såg att anmälningarna till 2016 års 365a är online. Självklart är anmälningen inskickad. Säger som förr. Får se var det tar mig nästa år. Jag har inte fyllt mina teman för detta året än, men jag kör som vanligt "en-om-dan" så det kanske hinner lösa sig innan den 31a. 


Av Kvasthilda - 3 december 2015 09:00


Tema nr 158 Kula

337/365


Det blir ingen julgran hos oss i år. Ingen stor gran. Däremot har det inköpts en liten bordsgran i silver och en liten batteridriven ljusslinga. Till det köpte jag kulor i silver och rosa. O nästan Barbierosa är de! Nu står den där o matchar två av mina dockor. Så tjusigt. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 december 2015 12:15


Hmmm... Vad ska jag nu hitta på? Har 29 temaämnen kvar att fylla. Eller 28 om jag kör tian efter jul. O totalt tomt på inspiration. Blankdagar med jour hjälper inte fantasin. Man går mest o väntar på att mobilen ska ringa. 


For på byn med Dotra o Guldklimpen igår. Snö hela dagen. Unge Herr Ollivander tycker det är spännande med fallande snöflingor. Bland annat for vi på Rusta. Skulle vi inte ha gjort. *bah* Kom hem med två små granar. Tänker inte sätta upp den stora i år eftersom de där kattjejerna har en förkärlek för blingbling (aka kulor o glitter) och snören (aka glitter o ljusslingor). Orkar inte passa dem. Tyra har ju nypt ljusslingor förr. O tror hon gjorde det igår igen. En silvergran vi köpte hade sk fairy lights (tunn ljusslinga med minilysen) och hon stoppade ner snoken i påsen o när jag tog upp den igår lyste bara halva slingan. Har tagit av den idag o såg en knipsad tråd - o givetvis lyser det inte utanför den trasiga tråden. Tog fram en till, likadan slinga, fast med enfärgade ljus - i stället för de flerfärgade som satt i den - o kattfan hann dit o peta på den. Puttade bort henne o tittade. *puh* Hon hann i alla fall inte bita av den. Hon är hopplös med trådar. Bestämde mig för att inte använda feljusen trots allt, utan satte dit en annan slinga med små snöstjärnor o ställde upp granen o hittade mer trasig tråd. Satt kvar en bit i granen med två lampor i... *suck* 


Dotra bjöd på grillad kyckling med diverse grönsaker. Gott! O nu är jag hungrig som en björn igen. Har inte ätit nån frukost än o klockan är mitt i lunchtid. *suck*


Av Kvasthilda - 2 december 2015 09:00


Tema nr 169 Ljung

336/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards