Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 februari 2020

muu

Av Kvasthilda - 3 februari 2020 20:16

Alltså. Hur jävla svårt ska det vara?? Hämtade ut mitt ersättningspaket från Adlibris med Muminmuggar. Tror du inte att det skramlade även om detta? Dock en annan klang, ungefär som om du lägger muggar i en låda/på en bricka för att flytta dem till annan plats bara. Dock var jag väldigt skeptisk innan jag kom hem och fick upp lådan. O tro på fan. Samma jävla inkompetenta paketering den här gången. Exakt samma icke-mängd skydd med nån konstig bubbelplast, där det var vädligt lite luft i. Inget helinslaget, utan bara runt om varje mugg. Ingen hoptejpning upptill eller nertill. En av muggarna hade krupit ur sitt skydd. De låg två o två i varsin tunn plast o mellan de två "paren" låg ett hopknycklat papper, av det tjocka slaget de fyller ut sina boklådor med. Dottern har fått bokpaket inslagna med feta luftkuddar, men dyra porslinsmuggar? Nä. De slår vi en enkel plastbit runt om o hoppas på det bästa. Den här gången hade de tagit ner kartongen något i höjd, så de hade inte lika stor plats på sig att hoppa runt som förra försändelsen. En första titt sa mig att de är hela, men jag ska skärskåda o nagelfara dem i morgon, när jag är lite piggare och ljuset återvänt. 


Jag köper och säljer, får o skickar dockor i plast som är BETYDLIGT bättre paketerade än dessa porslinsmuggar. Även plast kan gå sönder då nackar och benfästen är sköra på dockor från 80/90-talet. Men PORSLIN???? 


Så såg det ut förra gången: 


Av Kvasthilda - 3 februari 2020 09:00


Tema nr 128 I see faces

34/366


Om folk bara kunde hålla ungar från skulpturerna.... 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 

365 Foton 2020 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards