Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Kvasthilda - 1 oktober 2009 22:55


Jag missade ju den enooooorma rosa månen häromkvällen när vi återkom till Gällivare, men andra kvällen tog jag kameran med mig ut o fotade den. Månen var inte lika nära jorden på tisdag kväll men nästan lika rosa. Tyvärr syns det inte på fotona, som dessutom är lite suddiga. Jag har inget stativ och fotade lite på måfå. Lutade mig mot ett träd för att få lite stöd, men det var omöjligt att helt undvika skakoskärpa. Skulle ha varit en meter längre för att få bättre bilder ;)


  

  

  

För vad är väl en bal på slottet?

Det är ett gammalt slott, numer förekommer hotellverksamhet där. Svindyra hotell-nätter, säkert värdiga en prinsessa eller askunge med tillgång till pengar. Har sett delar av det på teve, i ett caféprogram från Piteå där de intervjuade några tjejer som renoverar hus. Slottet ÄR inte rosa, det är nattljuset som spelar ett spratt. Det är ljust gråvitt med blått tak. Alldeles urgulligt är det i alla fall, sett från centrala Gällivare.


Av Kvasthilda - 1 oktober 2009 22:42


En kompis till mig importerar balsam. Nu snackar vi inte hårbalsam eller nån annan form av balm, utan värkbalsam. Liniment som det kallas i svearnas land. Kineserna har sin tigerbalsam och en annan kompis brukar köpa röd o vit när hon är i Thailand. Vi har väl en gul i Sverige? Kanske vit...? Men den röda är dundermedicin.

Den som den andra kompisen köper in är DRAKbalsam.... Borde väl vara mer kräm i den än vad en tiger åstadkommer? Luktar lika illa i alla fall och svider lika jäkligt i ögonen. Men det är sköööönt i en ond nacke. Filippinimport.

Av Kvasthilda - 1 oktober 2009 12:14


Jag har funderat på att ge mig på scrapping men aldrig hittat tiden eller grejerna till det. Kiruna är så litet. Jaja... I-N-T-E-R-N-E-T... Jag vet. Men så mycket annat som upptar min tid och framför allt det som ibland finns i börsen. Hittade en blogg som lottar ut "candy". Det är mycket engelska i scrapvärlden. Samma lika i datorvärlden förvisso, men jag är mer hemma på datorer än scrapping. För mig är det "collage". I scrapvärlden heter det LO och en massa annat. LayOut. Glasklart, men för-kortningar o jag är inte alltid överens. Bara för vissa driftplatser efter järnvägarna i norra Norrbotten.... Hahahahahaa!


Lenes BlogCandy.


Av Kvasthilda - 1 oktober 2009 10:35


Vad är det fär JÄVLA fel på bloggen???? När man ändrar fontstorlek i "wysiwyg"-rullen blir det INTE som man tänkt sig. Jag MÅSTE in o peta i html-koden för att det ska bli rätt. O inte ens det är enkelt utan krångligt som fan.


NÄ. Funkar inte det heller.


  

Ni ser ju skillnaden!???


Närmare titt:

Bloggen upptill, skrivfönstret nertill. En väsentlig skillnad!

  

Gladan??? Äh, du kan inte hjälpa mig. Kan själv, som svärmor alltid sa. Taxi kallade henne just för "kan själv" för hon ville aldrig ha hjälp att ta sig in o ur ur taxi (färdtjänst). Men jag bliiiiiir gaaaaleeeen!


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Uppdaterat. Om man ändrar i html-koden o lägger koden för fet o kursiv FÖRE koden för storlek blir det rätt. Det var det sista jag gjorde o nu ser det ut som det ska.

Jävligt frustrerande. Går du in o gör texten fet och ändrar fonten SAMTIDIGT funkar det inte. EN sak i taget. Sinnessjukt.


Av Kvasthilda - 1 oktober 2009 10:29


  


Bamboo o Monstermoroten

(plus en ordinär bredvid)

Av Kvasthilda - 1 oktober 2009 10:16


Satt o spånade vilken rubrik jag skulle ha. BEHÖVER ju inte börja med rubriken men nu blev det så. O hjänrsläpp har jag haft hela förmiddagen. O kan inte ens stava till hjärnsläpp, har jag redan konstaterat tidigare....


1 oktober idag. Ny o fräsch månad. Man blir lite paff när man läser bloggarna och inget nytt dyker upp när man klickar på rubriken. Visst ja. Ny månad igen.


Maken har skjutit en älg till. Med horn. Den hade dock bara fem pinnar på huvudet och han har fått strikta order från jaktkompisarna att inte skjuta älgar med mindre än tre pinnar på den sida han ser... Han såg två på "sin sida", men älgen var bara sex meter bort så han kunde räkna den andra också. Där var det tre. PANG. Sköt för Svågerns hund, Ricky. Den ANDRA Svågern. Ä.k fyrtioåtta. Eller 48, vilket för en gammal järnvägare givetvis betyder födelseår. Han har gått under namnet 48 så länge jag känt honom.


Solen skiner. Snöfläckarna ligger kvar. Sonen är hemma än. Strölektioner på efter-middagen. E-pigan missade sin buss så nu är det rött i protokollet IGEN. *suck*


Får se annars, vad dagen bjuder. Har en kyrka att fixa bilder till. Ett recept att lägga upp, som jag glömde bort, då när Storpigan fyllde år. Bilden har funnits i bloggarkivet sen dess men jag har flyttat den till oktober. Allt för ordningen! Har lagt upp några fler bilder från tripparna Kos-Le så nåt blir det väl av det hela kanmantänka.


Nu ska jag gå o sätta på en panna kaffe o kanske läsa ut Vampyrdiarierna. Lite mindre än en halv bok kvar. Alltid trist när man närmar sig slutet och måste lämna alla karaktärer åt sitt öde. Blir lite tomt. Har massor med böcker väntande i kulisserna så nåt kan man ju distrahera sig med, men det är ändå tråkigt innan bokserien/filmerna är slut. For ever. Tänk Harry Potter.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards