Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Kvasthilda - 21 oktober 2009 18:49


Så kan det gå. Har gått till jobbet två svängar idag. Tänkte först att vi börjar 10.30 som det faktiskt står i vår turlista... När jag skulle skriva ut vår tågorder insåg jag rätt snart (innan jag loggade in faktiskt!) att vi börjar INTE 10.30

VI börjar inte 10.30

Benke ja, men inte jag. Han hade medarbetarsamtal... Det var bara att knata hem igen (tar tio minuter så who cares?). Hann slänga ett par ord med en av mina kollegor som just kommit från Gv. Skulle stoppa i sig lite lunch o fara ner igen.

Så på vägen tillbaks till jobbet - när JAG hade min starttid.... ja då ringer får turfördelare o säger att

~ Benke är ledig i morgon. Hur gör du?

~ Tja, jag har jobbat sex dagar i rad nu, vad tycker du?

~ Nej det bestämmer du.... Hmm, har du nån dag kvar att ta ut? Nej, det har du inte. Ska vi ta en semesterdag?

~ JA. Tack.

I nästa mening säger hon sen...

~ Eeehhh. ert tåg är inställt.

~ Jaha. Ska i alla fall prata med arbetsledaren o jag har knappt hundra meter kvar till dörren.

Byte av handledare. Ska jag åke med Benke?

Ja.

Nej.

Jo.

Nej.

Nähä.

Blev byte. Den jag SKULLE åka med har knappt några turer (inte gör det mig nåt). Han har EN nästa vecka. Jaha.... Då blir det Benke sa turfördelningen.

Nej. Benke har ont i nacken o ska köra själv, sa arbetsledaren.

OK.

Helt OK.

Nästa man in line.

Blev en jag inte ens vet vem han är! Som dessutom tagit extra skift nästa helg. Med ordinarie helgjobb helgen efter.

Sen tilbaks till killen jag SKULLE åka med, som inte hade några skift.... Givetvis jobbar HAN efterföljande helg.

SKIT.

Jaja, Får prata med turfördelningen o fixa detta. Ska lösa sig. Jag får ingen övertid för extraskiften, men om jag får vara ledig helgen efter gör det inget! Kan inte jobba tre helger i rad i alla fall. Tar dock hellre övertidshelgen med de skiften vi hade då, än helgen efter med nattjobb o jour.... Kanske. *arrrrggghhhh*

Nu är jag ledig till måndag morgon, strax i tre. På natten....

How about that?


Av Kvasthilda - 21 oktober 2009 08:54


Har ni sett att man nu kan skapa en sälja-annons i bloggen? Vad ska det vara bra för?? En blogg är en blogg, ett säljplank är ett säljplank och aldrig mötas de två. Eller?

*skakar på huvudet*

Apropå bloggens nya säljinläggsverktyg och mina kyrkor o stora hus till salu... Johanneskyrkan i Falun är till salu för den som vill ha nåt extravagant. Eller ett stort ungdomshus. Eller nåt annat. Den vackra rosa kyrkan som jag inte "kunde" fotografera insidan på i somras. Här är "hon".  Och säljsidan - med bilder inifrån. Det finns en liten kyrksal. Det är en stor kyrka och mycket utrymme består av kontor och kök men som sagt. En liten kyrksal finns det.


O apropå nummer två. Det stora huset till salu. Dvs prästgården. Den är lika snygg från baksidan. Kompisen bor granne med den och jag kikade in på gården när jag gick förbi honom igår för att tigga skjuts. Huset ser smalare ut på baksidan, men det är för att själva huset ÄR smalare än hela byggnaden. Yttersta delen består ju av gamla pastorsexpeditionen och utifrån sitter de ihop. Fin liten veranda på baksidan och ännu fler spröjsade fönster. Mmmm. Vackert.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards