Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Kvasthilda - 13 oktober 2009 18:49


"Jag vågar inte testa på farmville , har hört att det är starkt beroendeframkallande"


Jadu Mita. Du har så rätt! Som många andra spel är faktiskt FarmVille beroendeframkallande. Inte så att jag får kli o blir orolig om jag inte kan titta till farmen, men jag försöker ändå hålla efter den för det är så trist när grödorna ruttnat....


Ibland kan det vara lite svårt att se vad som ska göras. Du ska ansa pälsen på djuren, plocka ägg och mjölka kor o getter. Sno jordnötter från elefanterna....(!). Plocka äpplen, fikon, granatäpplen, citroner o allt vad det nu är. Klättra i palmer o plocka bananer. Skörda potatis och tomater, plocka solrosor och vindruvsklasar. Djuren får en rosa rand runt om när de är klara för vad som nu ska göras åt dem. Kolla detta myller av kaninöron... Ett par har en rosa rand.


  

Av Kvasthilda - 13 oktober 2009 18:24


Oj oj oj.... Marsvinen har tjattrat sen jag klev genom dörren. "Vi svälter ihjääääääääl! Ge oss maaaaat!!! NUUUUU!"

Matte är i köket o plockar vitkål o hackar morötter o annat. Nej, hon klev just genom dörren o pipandet tar i, bakom ryggen på mig. Aladdin o Bamboo hoppar nästan upp genom luckan i burtaket. Mat mat mat mat mat.... Den ena tar paprikan först o den andra kastar sig över gurkbitarna.

Vi struntade i grönsakerna o gick på korvis o käkade idag o gjorde sedan ett snabbesök på NyFiket för att köpa lite gårdagsbröd. De hade wienerbröd kvar. Inte mina favoriter som purfärska, men i gårdagsversion är de helt OK.

Hann läsa en halv bok i bilen också. Nästan.

Svågern var nämligen snäll och körde pigan o mig fram o tillbaks till Gällivare. Skönt. Annars hade vi klivit på bussen nu i Gv, för avgång om några minuter. Skönt att få komma hem nån timme innan jag börjar jobba i stället för att kasta sig in genom dörren, byta om o sen rusa iväg igen. Å andra sidan kommer min handledare med kvällståget o det anländer sådär vid 20.20 så han får det lite stressigt. Men jag fixar väl klargöring o annat så kommer han när han hinner. Ingen panik.

Såg ännu ett utflyktsmål idag. Hur sjutton man nu ska hinna det innan vintermörkret är helt över oss. Det finns en liten byakyrka i Skaulo. Hur den gått mig förbi förstår jag inte. Sen har vi träkyrkan i Malmberget. Och ett par frikyrkor i/omkring Gällivare, o gravkapellet vid kyrkogården. Nåja, får se om och/eller när det blir tid för det. Den dagen kvastis bytt just kvasten mot ett körkort för bil kanske.

Men nu blir det malmtågskörning. Snart.


Av Kvasthilda - 13 oktober 2009 13:12


...äh SKÅL!

Nä. Ingen skål här. Ska ta en kort tripp till Gv med E-pigan o hälsa på tjejerna på tandregleringen. Hon ska får en "osynlig" skena. Hinner precis hem sen ikväll innan jag ska på jobb. Blir en fantastiskt rolig natt. Not. Börjar 20.43 o slutar sådär vid pass 5.30 eller nåt i morron bitti. Nej 05.44 *suck & stön*

Men sen är jag ledig några dagar.

Maken sitter på flygfältet o väntar på sin flight mot stockolmia o vidare till skeoneland. Fjorton dagar i södrigaste sverike innan han kommer hem igen för fjorton dagar i vinterland. Nä, höstland, ska ju till Långträsk o hämta älgkött. Med lite tur kanske en annan är ledig några dagar så jag kan följa med? Wishful thinking.

Nåja, better get ready. Snart kommer min "taxi". Svågern lovar skjutsa o hämta ikväll. Hinner precis landa i Kiruna igen, fara hem, byta om o dra på jobbet.


Av Kvasthilda - 13 oktober 2009 00:56


Slutade en timme tidigare idag med, trots diverse stopp efter vägen. Vi hade med oss ett gäng extra vagnar idag så vi var lite för långa och fick vänta utanför flera driftplatser. Ibland glömde fjärren helt sonika släppa in oss... Men nu är jag hemma o ska strax krypa i säng.

Ska kika till min farm först.

Natti Natt!

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards