Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Kvasthilda - 26 oktober 2009 10:00


Lite fusk. Det är måndag idag, men jag snubblade över en annan blogg som kör fototeman en gång i veckan. Torsdagstema. Det är några dagar till nästa torsdag så jag hänger på senaste temat! Denna (eeehhh, förra) veckans tema är Djur och jag har ju en del foton på diverse varelser ur svenska faunan! Ekorrar, fåglar, harar, älgar o guuuuu' vet vad. O en massa husdjur, katt, marsvin o möss. De bilder jag valt här har några år på nacken nu, men är fotograferade den 26 oktober 2004 och 26 april 2005. Snöbilderna alltså exakt för fem år sen och vårbilderna ett halvår senare. E-pigan får skjuta mig sen för att jag publicerar en gammal bild på henne men jag, hennes ömma moder älskar det här fotot :-)



      


 

Ett av bääääääbisarna lapar i sig av vårsolen.


Fårhagen hade några lamm och pigan o hennes kompisar adopterade lammen redan från deras första levnadsdagar. De döpte ett av dem till Nisse! Lammen hade en förmåga att rymma ur hagen och vi hittade alltid en kvartett små ulltottar i lekparken. Gräset är grönare på andra sidan. Eller åtminstone roligare att leka i...?


Fler bilder med torsdagstema finns här.

Av Kvasthilda - 26 oktober 2009 08:33


Tröttkula. Man blir mosig av nattskift. *urrk* Vet inte om jag ska krypa i säng för att försöka sova nån timme eller skita i det o krypa i säng tidigt ikväll i stället. Har ju tänkt ta mig till Luleå i morrn o tåget går vid sextiden. Ingen skjuts (i nuläget) så det blir till att ta apostlahästarna och promenera och det tar cirkus fyrtio minuter.... Alltså måste jag vara uppe före tuppen i morron bitti (också).

Tar med mig två av kottarna. Storpigan är inte intresserad av stadsshopping. De andra två däremot, kan tömma en månadslön på en eftermiddag om det vill sig.


Vi hade lite problem med spänningen idag. Strömspikar på vägen upp från Svappavaara som orsakade att huvubrytaren gick - två gånger. I värsta backarna. Spännande. Men inte SÅ spännande med Iore som det hade varit med en Dm3a. Inga större problem att komma igång igen. Bra elevturer! Hade nog varit lite mer spännande (åt det jobbiga hållet) om jag kört ensam. Nu hade jag en trygg o säker förare med mig (första gången jag träffade honom btw) och allt flöt på. Man VET ju att sån't här kan hända, men det är alltid tryggare att man har nån "bakom ryggen" när det händer första gången! Nu vet man ju till nästa gång.


Av Kvasthilda - 26 oktober 2009 02:09


Trött. Har sovit sen sju igårkväll. Eller la mig o läste en stund för att kanske kunna slappna av o eventuellt somna. Det gjorde jag! Kollade klockan när jag vaknade till o flög upp. Inte bra. SHIT!! Börjar om tjugo minuter!! Nej. Det tog ett par sekunder att inse att jag hade glömt ställa om klockan bredvid sängen. *suck* Hade ju ställt mobilen o den gick rätt, så det var bara att krypa under täcket och försöka slappna av en halvtimme till.

Ska försöka få i mig lite frukost av nåt slag. Slutar antagligen strax innan vi ska, enligt tidtabellen idag men det är många timmar dit och jag vet hur min kropp fungerar efter nån vaken timme, vilket tid på dygnet det än är. Dock drar man ner på maten nattetid. Magen börjar redan knorra.

Ska vara på jobbet om fyrtiofem minuter (02.55) så det är väl bäst att sätta fart. Har en bälte att stoppa tillbaks i brallorna också - o DET är inte lätt. Speciellt som det är felvänt. Inte för att det spelar NÅNSOMHELSTROLL om loggan sitter upp-o-ner i spännet. Syns i alla fall inte under tröjan... Men det är irro när allt är killbaserat. En kompis till mig sa apropå det.

~ Du vet väl varför killkläderna är felknäppta?

~ Ehhhhh?

~ Det är för att vi ska kunna hjälpa dem att knäppa skjortor o byxor.....!


Samma tjej som också säger...

~ Jag lider av en bokstavskombination.

~ Jaha??

~ Den heter T-R-Ö-G...


Nä, lite "frukost". Nattamat.  


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards