Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Kvasthilda - 9 oktober 2009 20:52


Jaha, så är då Fredagsfinalerna igång. Det går väl inte sådär jättebra för ungdomarna/artisterna. Lite upp-o-ner o halvfalskt o fel toner o fel genrer...


Av Kvasthilda - 9 oktober 2009 14:46


Skogen är full av lingonben... Nä, en rönnbärskvist i alla fall. Samma bild.


  

Av Kvasthilda - 9 oktober 2009 13:43


Har en massa vänner online som jag mailat till o från i en herrans massa år. Det har funnits och finns X antal chattgrupper på internet. En gång i tiden fanns det nåt som hette OneList (tror jag) som sedermera bytte namn till nåt annat jag totalt glömt bort. Dessa grupper blev så småningom Yahoo Groups och där finns det tusen- o åter tusentals olika intressegrupper man kan bli medlem av. Jag samlar på dockor och har hittat grupper om allt möjligt inom den genren, mönster o kreationer, olika typer av dockor osv osv osv. Det finns grupper för all sorts samlarmanier och intressen. Google skapade också en del grupper där man kan lufta gemensamma intressen.

Har haft lite catching up (ketchup) to do och det tar tiiiid! En massa olästa mail. Tack o lov för gmail o deras stora mailserver.

Dessa tjejer & kvinnor jag fått kontakt med genom grupperna bor runt hela världen och jag har träffat folk från fd ryska stater, Polen, Spanien, England, givetvis USA och en massa andra ställen. Jättegulliga tjejer.

Senast för några minuter sedan fick jag ett par mail med foton från en vän Down Under. Underbara bilder på bland annat kängurur hon sett utanför husknuten. I princip... "På avstånd är de söta" säger hon. Stora hannar är inte roliga att ha att göra med...

Vi byter klippdockor med varann. Ibland kommer det ett stort brev från Polen eller Estland fyllda med roliga grejer som inte går att få tag i nån annanstans än där. För att inte prata om estländskt godis.... Mmmm.

Tror jag har nån chokladkaka kvar från senaste sändningen från Estland.

O har nåt brev jag ska skicka till Polen - och Danmark. Jisses.... Så många karlar, så lite tid... nej det var nåt annat. Så mycket att göra och så mycket bortslösad tid. Så ska det vara.

Skärp dig nu kvasten o sätt fart!

Har i alla fall fixat DVDerna åt Äldstebrorsan som jag lovade i somras, med bilder o filmer från Överhogdal...

Ett litet steg för människan, ett stort steg för mänskligheten!


Av Kvasthilda - 9 oktober 2009 00:00


Njaee, det handlar inte om shifters ā la True Blood. Men vad är det för kul med en rubrik som skiftarbetare? Rondine, jag har många minuter över varje dag och när jag hinner arbetar jag med mina bilder - vilka är en hel del :-) Inte så få. Eller hur man nu ska uttrycka sig. Däremellan tvättar jag kläder, dammtorkar, lagar mat, tvättar lite till, skäller på tonåringar som inget gör, läser böcker, kollar schemat för vad som kommer osv. Eller klappar katten. Strök dammtorka för det är nåt jag inte gör men verkligen skulle behöva göra! Har en massa burar i vägen för hyllorna som börjar hysa våra berömda malmdammråttor. De springer omkring där mellan DVDer, dockor o prydnadssaker. Så länge de inte slår ner svärmors lampa i golvet, får de härja fritt. Fast jag blir mordbenägen emellanåt. Kanske skulle försöka göra nåt åt det i morgon. Får se om andan faller på, eller om anfallet går över som det gjorde idag. Hopplöst lat!


Kolla klockslaget! Hahahhahaaa! (2009-10-09 00:00:00) Kanske skulle ta o krama kudden lite. Maken sover så där bli're inget. Han har firat idag. Marschaller brinner vid trappen. En långdragen rättegångshistoria som vi (as in Föreningen) äntligen vunnit. Och om detta säger jag inte mer. P, du vet nog vad det gäller? (om du nu läser det här). Hoppas bara att det fungerar nu då. Bye Bye. Good riddens. 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards