Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Kvasthilda - 28 oktober 2009 20:18


Börjar jobba om en knapp halvtimme. Har sovit en liten stund men är lite mosig än. På teven skriker den elake snickaren på ett par tjejer som bor ihop, har barn ihop men som inte klarar av att jobba ihop. Jaha....? Så funkar det väl i många familjer? Hos oss händer det både det ena o det andra om vi ska göra nåt tillsammans. "De respekterar inte varandra!" säger han. Hmmmm, är det så? Fläckvis antar jag. Även solen har fläckar.

Fast här har vi ingen sol alls. Nattsvart mörker. Sådär från det ena till det andra :-)

Nähä, ska tömma kaffekoppen o p-blåsan, klä på mig o promma iväg till jobbet. Hemma igen i ottan. Sådär nånstans runt sju eller åtta fem. Hinner säga hej till Maken o Storpigan. De åker NER till Älvsbyn/Långträsk i morron bitti/fm.


Av Kvasthilda - 28 oktober 2009 13:48


Oooh, jag ÄLSKAR Indiska. Kan gå där o botanisera i eviga tider. Just nu är det extra roligt med allt juligt rött o guldfärgat. Kikade ju in på Indiska i Shopping igår och hittade tre klänningar/överdelar jag provade. Blev lite snål och köpte bara en av de tre. Skulle ha tagit även den andra jag föll för. Har ju inte Indiska i vår gudsförgätna stad. Varför gör man så? Den andra var mer grå i färgen och skulle egentligen inte passa mig men den var ursnygg. Den jag valde är i en blåsvart nyans, med de ständigt påsydda paljetterna.

Kikade sen in på Ur&Penn o köpte lite smycken. Vid en första anblick hittade jag inget jag ville ha, men jag tog ett par varv extra "för säkerhets skull" o hittade så ett par örhängen (två par) o två halsband. Undrar hur mycket de säljer till "normalpris", då de ständigt har dessa utförsäljningar med örhängen för tjugofem o halsband för femtio spänn? Klockor är nästan alltid nedsatta. Varför kan de inte sänka priserna överlag i stället då?


 


Av Kvasthilda - 28 oktober 2009 11:33


Mischken fyller år idag. Mischken, aka Napoleon, aka Neopokles Tudor, aka NEO. Han föddes på dagen för två år sen. Han är vuxen nu, säger Matte. Jo, kyss dig. Illbatting. Vildbasare. Monsterkatt :-)

Två år är en magisk gräns i en katts liv. Kan vi som människor påstå i alla fall.

GRATTIS till kissen då! Tror inte han bryr sig så mycket om det ;-) Fast tårta eller glass hade nog varit gott, även för en liten vildkatt i Halloweenkostym (dvs svart päls).

 

Av Kvasthilda - 28 oktober 2009 11:13


Junior är sjuk. Vet inte vad det är men han har feber. Har inte tagit tempen men det känns rätt högt emellanåt. Dock mår han bättre än under febertopparna i somras. Då yrade han! Skickade sms för han orkade inte prata.... (som om det inte tar en massa kraft att smsa?? Fast det behövs ingen trött röst till det. "vatten", "ipod"... Hehehee.

Nu är han pigg i alla fall. Kanske inte är svunflan trots allt. Svininfluensan. Hoppas inte.

Han har lämnat in papper på skolan för eventuell vaccination men jag känner mig superkluven till om den ska tas eller inte. Han tillhör ju en av riskgrupperna som den ungdom han är, och med alla elever runt omkring är risken större att faktiskt drabbas, men å andra sidan fattar inte jag egentligen vad det är för skillnad på denna influensa o alla andra superfarliga som drabbat jorden varenda föregående vinter. Asiaten o allt vad de hette. Fågelinfluensan! O att försöka läsa sig till nåt vettigt är omöjligt. Jag vill ha en EXPERT som går ut i nyheterna och talar om allt skit som kan hända och dementera vad av alla rykten som definitivt INTE kan hända. Att lyssna på alla rykten gör en ju tokig. Man kan bli impotent. Man får nervskador. Allergier kan framkallas. Det är min största rädsla. Allergierna. Är det så och i så fall vilken sorts allergier? Det andra lyssnar jag inte på. Två personer har dött i Sverige efter att de tagit sprutan, skrev Expressen häromdagen. Ja, de var båda sjuka och hade kanske inte levt så länge till i alla fall. Att det faktiskst berodde på vaccinet...? njaee...

Vi får också ta vaccinet genom jobbet. For free. Vet inte om jag vill ha biverkningarna, for free.... Vad gör man?? Hur gör ni?


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards