Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Kvasthilda - 20 oktober 2009 22:30


Ifall mitt mail inte kommer fram och Du mot förmodan kikar in här, vill jag meddela att Din skiva har kommit fram och två mail är avsända, det första nån dag efter(?) att brevet kom.

Maken hälsar o tackar!

Jättefina foton!

Tusen tack :-)

 

Av Kvasthilda - 20 oktober 2009 21:34


Puh, har inte hunnit blogga ALLS idag! Lång dag. Uppe med tuppen i morse efter en natts något orolig sömn. Läste ut sista (färdiga) boken om Zoey och fick lite abstinensbesvär. Drömde sedan om snyggingar med svarta vingar o röda tatueringar... Weeeeird. Eller inte.

Har varit på möte med E-pigans lärare idag. Lite skolksnack. *suck & stön*

Missade "sista" bussen hem och fick lite panik. Svinkallt. Blåste isvindar. Ingen mössa. Hade ju inte tänkt missa bussen. Den går två olika vägar o jag hamnade på fel ställe - förstås. Började promenera hem o försökte hitta skjuts. Inte ett svar nånstans..... Arrrrgggghhhh..... Skulle nämligen hinna precis hem (med min lilla, men tunga matkasse), byta om för att promenera till stationen igen för att ta persontåget till Gällivare. Liiiiite stressad....

Kom ihåg Makens polare som bor mitt i stan. Jag brukar försöka att inte störa honom alltför mycket för han jobbar hemifrån och jag vet att det är problematiskt att komma igång efter ett uppehåll. Han var dock änglasnäll och gav mig skjuts.

Sen när jag kommit hem och halvt hunnit byta kläder ringde Svågern o undrade vad jag ville.

~ Har du varit ute??

~ Nej, suttit o ätit.

~ Ja, men jag har ringt fleeera gånger!

~ Ja, just det. Tre ser jag.

Arrrrrghhhhhh. Stendöv. Hans telefonsignal kan väcka döda men han hör den inte. Ringde dessutom på hemtelefonen som skramlar o blinkar men inte en reaktion. Dock ställde han upp som chaffis till stationen. *puh* Kunde äntligen slappna av och hann hämta andan hemma i en timme.

Gick sen in på vårt andra kontor (vid stationen) för att hämta kläderna jag beställt och som arbetsledaren av någon anledning lyckades lämna dit i stället för på "vårt" kontor. Ett underställ och ett bälte beställt.

Det fanns ett par långkalsonger - i fel storlek och mitt bälte var försvunnet. Nån annan som behövde det. Det FANNS där i torsdags.

Story of my life.

Sist ut i examen.

Missad i epostlistorna.

"fel" handledare stup-i-minuten...

It goes on and on and on and on and on and on.... *suck*

(Fick med mig en mugg kaffe i alla fall)

Mailade chifen när jag kom till Gällivare och hoppas på en ny leverans. Kommer väl lagom till jul när halva vintern gått o man halvt frusit ihjäl!

Vårt tåg var sent. Nej, det var lastat och vi gick från Kos alldeles i tid. Inte en minut tidigare än vi gärna hade velat. Kan ju blir en o drygt det, timme tidig men inte idag.

Stopp på första driftplatsen. Möte med godståget.

Stopp på andra driftplatsen. Möte med persontåget.

Arrrrggghhhh....

Kollade tidtabellen. Två möten till. ARE-tåget o persontåget. *suck*

Undrar var vi skulle få stanna.

YAYYYY! Fick gå ända till KMB. ARE-tåget kom in precis sen jag klev ur o lämnade tåget till en av de andra tjejerna. Kiruna är ju mest jämnställt i hela Sverige!

Nu är jag hemma o får vila några timmar innan Svappavaaraturen i morron. Har inte varit dit på evigheter. Får se hur det går då. Benke har inte åkt på ännu fler evigheter. Dock är det ju jag som kör så vi får väl se om det blir nåt ATC-stopp i morron. Brukar bli precis i värsta backen efter vägen. Får försöka lura ATCn. Gäller att bromsa på rätt ställe!

Nu ska jag gå o snyta näsan. *snörvel*


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards