Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Fototriss - inspirationskälla

Av Kvasthilda - 4 oktober 2009 22:20


Oj, det var ett svårt ämne! Jag kan dock inte låta bli att försöka sätta tänderna i det här. Vad ger mig inspiration? Ja, det beror på vad det gäller. Inspiration till vad?

Mina barn kan inspirera mig till att vilja baka, eller Maken. Ett munvattnande recept. Allt beroende på dagens humör.

Vad som ger min inspiration till att vilja städa, nej det är inte uppfunnet än.

Vad som ger mig inspiration till att fotografera.... DET kan vara vad som helst! Ett litet hjärteformat höstlöv. Motljus. Midnattssolen. Regnbågar. Fönsterfrost. Jag har ett helt inlägg i min blogg med inspirationsfoton (dessa är små, för de kom till innan min blogg tillät den länkning till något större bilder den har nu).

Annat som inspirerar mig är mina Barbiedockor. Har en stor samling. Vad som helst som ger mig en kick och ett glädjeskutt i hjärtat.

Igår och idag när jag gick till tåget gav mig omgivningarna massor med inspiration men jag hade varken tid att stanna eller kameran med mig så det var allt det blev, en fundering på framtida motiv. Tog några snapshots med min urkassa jobbmobilkamera för att memorera motiven.


Nåt som faktiskt gav mig inspiration till en bildserie häromdagen var en tom energidrycksburk vid spåret. Kan ju vara en idé att visa upp dem här nu då. Det var ju just veckans tema som gav den trion bilder jag valt att sätta ihop till en serie... Kanske inte fototekniskt de bästa jag tagit, men ändå en idé som kom från en bortslängd burk.

Resten gav sig själv eftersom resan företogs.


ENERGI

 

Bottled up energy - Energi på burk


Energi i långa rader. Korsande. Längsgående.


Och nåt väldigt energikrävande. Våra Iore-lok. Går helt på elekricitet. Datastyrda.

Dock ger vi även tillbaks energi med vår elbroms :-)


Fler inspirationer finns här.


 
 
Anni

Anni

5 oktober 2009 09:56

Ja tänk, inspirationen kan anfalla en när som helst - då gäller det att hålla garden nere!

http://vardagsnjutning.blogspot.com

 
Berith

Berith

5 oktober 2009 11:36

Det var mycket energi på en och samma gång ;))
Ha en bra dag!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
jah hollis

jah hollis

7 oktober 2009 01:19

Ja, där ser man. Inspirationen kan visa sig på många sätt.
Det blev ju en fin bildserie.

http://jahhollis.blogspot.com

 
ViDu

ViDu

7 oktober 2009 11:11

En annorlunda och spännande triss. Intressant....

http://smattagott.blogg.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

7 oktober 2009 11:54

Garden nere, o kameran i högsta hugg :-) Inte alltid man har den med sig när andan faller på.

Tack för era kommentarer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards