Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

shifter

Av Kvasthilda - 9 oktober 2009 00:00


Njaee, det handlar inte om shifters ā la True Blood. Men vad är det för kul med en rubrik som skiftarbetare? Rondine, jag har många minuter över varje dag och när jag hinner arbetar jag med mina bilder - vilka är en hel del :-) Inte så få. Eller hur man nu ska uttrycka sig. Däremellan tvättar jag kläder, dammtorkar, lagar mat, tvättar lite till, skäller på tonåringar som inget gör, läser böcker, kollar schemat för vad som kommer osv. Eller klappar katten. Strök dammtorka för det är nåt jag inte gör men verkligen skulle behöva göra! Har en massa burar i vägen för hyllorna som börjar hysa våra berömda malmdammråttor. De springer omkring där mellan DVDer, dockor o prydnadssaker. Så länge de inte slår ner svärmors lampa i golvet, får de härja fritt. Fast jag blir mordbenägen emellanåt. Kanske skulle försöka göra nåt åt det i morgon. Får se om andan faller på, eller om anfallet går över som det gjorde idag. Hopplöst lat!


Kolla klockslaget! Hahahhahaaa! (2009-10-09 00:00:00) Kanske skulle ta o krama kudden lite. Maken sover så där bli're inget. Han har firat idag. Marschaller brinner vid trappen. En långdragen rättegångshistoria som vi (as in Föreningen) äntligen vunnit. Och om detta säger jag inte mer. P, du vet nog vad det gäller? (om du nu läser det här). Hoppas bara att det fungerar nu då. Bye Bye. Good riddens. 


 
 
Rondine

Rondine

9 oktober 2009 00:27

Jag menade verkligen inget illa. Hoppas du inte tror det.
Själv är jag bara helt slut efter en dag på jobbet.
Har mera "normala" jobbtider och har då inte så mycket
vakentid hemma, på vardagar.
Sen är jag inte alls så energisk, som du verkar vara.
Har ju bara en kotte (tonåring) och en hemmaman.
Gör därför inte många knop hemma på vardagar.
1-2 ggr i veckan har jag kortare arbetspass och då har man
lite mer ork.
Menade verkligen att björkbilderna var fina och att som du
hade placerat dem intill varandra, såg det ut som en installation!
No hard feelings?

http://rondine.blogg.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

9 oktober 2009 00:44

Hahaha, none whatsoever!
Kram!

 
Rondine

Rondine

9 oktober 2009 00:45

Godnatt!

http://rondine.blogg.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

9 oktober 2009 00:46

Det sista i det här inlägget handlade om en granngrej här. En kille vi försökt bli av med i eviga tider. Inget annat :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards