Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

ketchup

Av Kvasthilda - 9 oktober 2009 13:43


Har en massa vänner online som jag mailat till o från i en herrans massa år. Det har funnits och finns X antal chattgrupper på internet. En gång i tiden fanns det nåt som hette OneList (tror jag) som sedermera bytte namn till nåt annat jag totalt glömt bort. Dessa grupper blev så småningom Yahoo Groups och där finns det tusen- o åter tusentals olika intressegrupper man kan bli medlem av. Jag samlar på dockor och har hittat grupper om allt möjligt inom den genren, mönster o kreationer, olika typer av dockor osv osv osv. Det finns grupper för all sorts samlarmanier och intressen. Google skapade också en del grupper där man kan lufta gemensamma intressen.

Har haft lite catching up (ketchup) to do och det tar tiiiid! En massa olästa mail. Tack o lov för gmail o deras stora mailserver.

Dessa tjejer & kvinnor jag fått kontakt med genom grupperna bor runt hela världen och jag har träffat folk från fd ryska stater, Polen, Spanien, England, givetvis USA och en massa andra ställen. Jättegulliga tjejer.

Senast för några minuter sedan fick jag ett par mail med foton från en vän Down Under. Underbara bilder på bland annat kängurur hon sett utanför husknuten. I princip... "På avstånd är de söta" säger hon. Stora hannar är inte roliga att ha att göra med...

Vi byter klippdockor med varann. Ibland kommer det ett stort brev från Polen eller Estland fyllda med roliga grejer som inte går att få tag i nån annanstans än där. För att inte prata om estländskt godis.... Mmmm.

Tror jag har nån chokladkaka kvar från senaste sändningen från Estland.

O har nåt brev jag ska skicka till Polen - och Danmark. Jisses.... Så många karlar, så lite tid... nej det var nåt annat. Så mycket att göra och så mycket bortslösad tid. Så ska det vara.

Skärp dig nu kvasten o sätt fart!

Har i alla fall fixat DVDerna åt Äldstebrorsan som jag lovade i somras, med bilder o filmer från Överhogdal...

Ett litet steg för människan, ett stort steg för mänskligheten!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards