Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

lördag

Av Kvasthilda - 10 oktober 2009 09:57


Vaknat för en dryg timme sen med föresatsen att göra en omgång muffins. Av detta blev nu intet för Maken var lite för kärlekskrank. Så kan det gå. Sitter nu bänkad framför datorn med en skål müsli (såna där ohälsosamma sockerbombade med bär blandat med ris-och fullkornsflingor - och lite kokosdito) och väntar på dagens melodikryss.

Snön ligger kvar utanför fönstret.

Katten o jag delade ostkrokar igår. Jaja, ostbågar då. I Dalarna säger vi ostkrokar. Punkt o slut. Ska vara OLWs. Neo hörde mig prassla med påsen och kom skuttande. VILL OXÅ HA! Han borrade ögonen i mig och tiggde åt sig lite orange bågar. Mumma tycker alienkatten.

OK; nyheterna är snart slut. Better go and prepare...!


Först en bild. Fotat på dagen för fem år sedan.


  

Vi hade snö då mé.

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

10 oktober 2009 11:11

Ja, ostkrokar är ett ord som jag SJÄLV har använt. Var längesen jag åt men tyckte mer om dem som vuxen än som barn då jag nog inte alls gillade dem./Vad man än tycker om snö så måste jag ju säga att det är en jättevacker bild.

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards