Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

lördag morgon

Av Kvasthilda - 17 oktober 2009 07:11


Jahapp, då var det lördag igen. Uppe med tuppen. Ska jobba o vi har ett tidigare skift än vi skulle ha. Nåja ett par timmar bara (hmmm, var det nu så egentligen??) vilket iofs också betyder att jag får lördagkväll lite tidigare :-)

Thätsnajs.

Usch vad jag avskyr sms-förkortningar o så har jag börjat skriva dem själv!! FY PÅ SIG Kvasten! Blir galen på bloggar som bara skriver just sms-språk. Ibland är det gulligt, en personlighet, men oftast är det av ren o skär jävla lathet. Eller?


Nå, skit i de' nu.


Jobbar som sagt, så Melodikrysset blir en fråga för eftermiddagen/kvällen! Vojne.


Hör ett tåg bromsar in, men det lät som tomvagnar o då är det inte mitt. Vi har ett lastat från Svappavaara. Nåja, det hade ju just lämnat svv så det tar en timme till innan det är här. Vår avgång är ju inte förrän efter åtta i alla fall. O jag låg i sängen till nästan precis när min arbetstid började! Ringde trafikledningen o kollade om vi hade just genomgående o låg sen kvar en stund o läste lite vampyrbok i stället. Har ju bara tio minuter till jobbet :-) Sitter i orderrummet nu så man är i tid i alla fall. Till avgång. Ordern uttagen. Bara att vänta. Automatkaffe. Mumma. *rys*


Lånade E-pigans kamera med mig idag. Kändes som att det skulle följa med en kamera idag och jag iddes inte ta mitt eget åbäke. Hon kommer att sova tills jag kommer hem i alla fall :-) Nattlevande varelser.


 
 
Yvonne

Yvonne

17 oktober 2009 07:43

Jag kan också bli tokig på sms-språk!
Att ungdomar använder det, är en sak.
Men gamlingar har ju också börjat göra det! =)

Ha en fin dag!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

17 oktober 2009 08:17

då ser vi fram emot lite vackra bilder ????
Ha en underbar dag....

http://en-helt-ovanligt-vanlig-mamma.bloggplatsen.

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

17 oktober 2009 09:58

Vet inte riktigt hur SMS-språket ser ut. SMS:ar inte jätteofta men skickade ett till Nya Zeeland i förrgår. Men kanske det blir lite mer framöver. Jag hoppas att du får en fin dag. Här skiner solen och det är +5 grader. Min väderstation visar en sol också, såg symbolen igår kväll.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Persil,ja

17 oktober 2009 19:01

Man kan väl knappast bo närmare spåren än vad du gör! Perfekt!
Jag sätter en ära i att inte använda iofs tex iaf osv.
Det går bara inte. Det kliar i mig om jag gör det. Vet int varför...
När har ni höstlov??? Vi har vecka 42. Samuel är så sugen på att komma upp nån dag och det vore himla kul om skolan är igång så vi kan hälsa på där...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards