Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under oktober 2011

Av Kvasthilda - 6 oktober 2011 06:29


Norrbotten är trea i landet i insamlingen till Världens Barn. Vi brukar ligga i topp.

Två av mina favoriter i radion. Inte helt fel.

Johan Winblad spelar (-de) Fredrik Swahn med den underbara Bara för en dag.

Av Kvasthilda - 6 oktober 2011 04:01


Grattis på namnsdan Jenny (som i Goldkull eller vad hennes efternamn nu är - får kolla upp det där- Goldkuhl är det). Hon gillar dammsugare.

I Vaken har det pratats om osannolika händelser. Apples Steve Jobs är död.

Jobs är ett dalanamn. Osannolikt.

Av Kvasthilda - 6 oktober 2011 02:41


Tittar ut genom fönstret o ser - ingenting. Svart som natten. Ändå har min väckarklocka ringt. Eller faktiskt inte. Har knappt sovit de tre timmar jag försökt. Vad jag vet. Klev upp innan klockan ringde. Maken snurrade runt o var väl lite orolig men sov i alla fall vidare. Han somnade långt före mig igårkväll. Lyckliga han då. 

Mitt tåg är i tid o har avgångstid om cirkus fyrtio minuter så det är bara att masa sig iväg mot stationen för att så småningom tillbringa en dag i Boden - med envist vidhängande förkylning o molande nackspärr. Den går lixom inte över. Näsdropparna är packade o en toarulle ligger i matlådan, eeh kassen. Har lite extra med mig idag. Bananer, fruktsallad, den vanliga müslin med mjölk i separata Tupperwareburkar, E-pigans godispåse som de inte ville ha nåt av - bra hålla-sig-vaken-gnag - o förstås det livsviktiga kaffet i termos. Får sova efter sju igen. I en skön hotellsäng. 

Tills dess ska förhoppningsvis Vaken i P3 o P4 hålla mig sällskap. 

Go'Morron! 


Av Kvasthilda - 5 oktober 2011 11:10


Den hänger i, förkylningen. Klamrar sig envist fast. Har en sån där molande känsla i nacken varje morgon o huvudvärk. I morgon ska jag jobba, Tidig, tiiiiidig, jättetidig tur till Boden. Undrar om man får nån sömn ikväll inför väckningen vid två? 


O Boden ja. Maken ringde nerifrån nivå 1365.... för att meddela att facket bjuder på partaj om några veckor. Den tolvte - är du ledig då? Räkna helger. Nej, min arbetshelg. Men fan o typiskt. Det skulle bli party på Bodensia. Pratade med psf o får se vad det går att göra. Hade jag fått veta det förra veckan hade jag kunnat gå in o önska själv men nu måste det gå via personal o schemat är inte klart än så det finns inget de kan göra före den femtonde.... O anmälan ska in den här veckan. Faaaanastiskt. 


Av Kvasthilda - 5 oktober 2011 09:00


Tema nr 347 Väntan
280/365

Ja, de ligger ju där o väntar, båtarna. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


Av Kvasthilda - 4 oktober 2011 19:59


Har inte sett den i butik än men det påstås att den hittats på COOP. Stockholmstrakten då kanjagtänka. Nyhet inför Julen 2011. Lite annat att bita i. Ser fram emot den här! 



Facebookgruppen för firman har fått många kommentarer när de la upp bilden. Varför gör ni inte en ljus i stället... Eeehhhhh. HALLÅÅ?!???? Ska jag bokstavera?


P A R A D I S 


Är folk helt korkade? 

Eh, dum fråga. Jag måste vara lika korkad, jag... 

Av Kvasthilda - 4 oktober 2011 14:03


Kompisen lever o mår gott. Eller ja. Så gott hon nu kan må efter omständigheterna hon drabbades av. Men skönt att höra i alla fall. Kramar. 

Av Kvasthilda - 4 oktober 2011 09:00


Tema nr 84 Glugg
279/365

En glugg mellan husen där dagens sista solstrålar letar sig in på gården.

(det är faktiskt en spegelbild av solens strålar om man ska vara petig)



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards